עיריית תל אביב-יפו השלימה את העבודות בפארק המסילה
עיריית תל אביב-יפו סיימה את העבודות בפארק המסילה ופתחה את הפארק לרווחת הציבור לכל אורכו, מרחוב נחלת בנימין ממזרח ועד לחוף הים ממערב
המקטע האחרון שבין רחוב אליפלט לרחוב קויפמן הסמוך לחוף הים, היווה את הישורת האחרונה לסיומו של הפארק, ואנו שמחים לעדכן כי הוא נפתח ביום חמישי האחרון. עם פתיחתו הסופית הושלם רצף הצירים הירוקים מהעיר אל הים ובחזרה, על פי חזונו של מתכנן העיר סר פטריק גדס: משדרות בן גוריון, דרך שדרות ח"ן ושדרות רוטשילד ועד לחוף הים דרך פארק המסילה. למי שלא יודע נספר כי מדובר באחד מהלוקיישנים המוצלחים בעיר, אותו פוקדים מדי סוף שבוע וחגים מאות משפחות, זוגות, רוכבים ואצנים.
רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "העיר תל אביב-יפו משנה את פנייה אל עבר עתיד טוב יותר. פארק המסילה – חניון מוזנח שהפך לפארק עירוני ירוק, המוביל מאלנבי עד יפו וחוף הים, וכולל רצועת הליכה, אזורי שהייה ושביל אופניים – הוא דוגמא נהדרת לסדר העדיפויות שהשתנה: המרחב הציבורי מוחזר להולכי הרגל, לביטחונם ולהנאתם. נמשיך לפתח את המרחב העירוני כך שיספק לתושבי העיר ולמבקרים בה מגוון אפשרויות לניידות מהירה, נוחה, זולה, בריאה ובטוחה. השבוע הורדנו את גדרות המקטע האחרון של פארק המסילה, בתחילת החודש הורדנו גדרות בשדרות ירושלים ובחודשים הקרובים נוריד גדרות במקומות נוספים ברחבי העיר. תל אביב-יפו מתחדשת. עבורכן ועבורכם. תהנו."
המקטע המדובר, שאורכו 400 מ', היה סגור במשך שנתיים לצורך עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה. אולם כעת הוא מצטרף לשני המקטעים שכבר נפתחו – המקטע שבין רחוב פינס (בית ליבר) בנווה צדק לרחוב אליפלט שנפתח בתחילת אוקטובר 2020 והמקטע שמחבר בינו לבין רחוב נחלת בנימין, שנפתח במהלך 2021.
אורכו הכולל של הפארק עומד על 1.3 קילומטרים והוא מהווה תוספת ניכרת וחשובה של שטחים פתוחים וירוקים עבור תושבי יפו, המושבה האמריקאית ושכונת פלורנטין. לאורך הפארק ישנם שבילי אופניים מופרדים ומסלולי הליכה ועצים וצמחיה מרובה שבעתיד יתנו צל למבקרים במקום. במפלס התת קרקעי של הפארק יעבור בקרוב הקו האדום של הרכבת הקלה, בחלקו בתוואי זהה לזה של מסילת הרכבת ההיסטורית בין יפו לירושלים. בנוסף, פארק המסילה הוא גם הנקודה שבה הקו האדום של הרכבת הקלה יורד אל מתחת לפני הקרקע בדרכו לפתח תקווה.
כידוע, הפארק העירוני הוקם בתוואי הרכבת העות'מאנית הישנה. במשך שנים רבות היה תוואי המסילה שטח ציבורי פתוח ושימש כחניון רכב. היוזמה להקמת הפארק נהגתה והובלה על ידי עיריית תל אביב-יפו כחלק ממהלך כולל של פיתוח תוואי הרכבת הקלה באזור זה, לטובת ציבור תושבות ותושבי האזור והעיר בכלל.