חדרה מדמה את הולנד כמודל חינוכי
משלחת של 14 מנהלי חטיבות ביניים ותיכונים יצאה לסיור לימודי באחת המדינות שנמצאות דרך קבע בעשירייה המובילה של מערכות החינוך בעולם. את הסיור הובילו בר חן מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי ושמעון כלפון סגן מנהל אגף החינוך ואירגן יעקב הכט
משלחת של 14 מנהלי חטיבות ביניים ותיכונים חזרו לאחרונה מסיור לימודי מיוחד בהולנד. את הסיור ארגנה המחלקה לחינוך על יסודי באגף החינוך של עיריית חדרה, בראשות מנהלת המחלקה בר חן וסגן מנהל אגף החינוך, שמעון כלפון, שאף הובילו את הסיור בצוותא עם יעקב הכט, מנהל ערי חינוך.
הסיור להולנד נועד ללמד את המנהלים על המערכת החינוכית אשר מחנכת את ילדיה לעצמאות, יזמות ומנהיגות ומכינה אותם לבעיות חברתיות מתוך ידע והבנה. הסיור נערך במספר בתי ספר ייחודיים בהולנד שהמכנה המשותף לכולם היא מערכת חינוך ברמה מאוד גבוהה.
הולנד נמצאת שנים בעשירייה הראשונה של מערכות החינוך בעולם, מה שבא לידי ביטוי בחומרי הלימוד, באווירת בית הספר, במבנה השיעור וביחסים בין המורים, הורים ותלמידים. השאלה הגדולה הנשאלת במקרה של הולנד היא איך מדינה עם רמת הגירה מאוד גבוהה מצליחה לשמור על רמה חינוכית כל כך איכותית?
בר חן, מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי: "קראנו למסע הזה 'לפתוח את הראש' – מתוך כוונה להמשיך ולהשביח את מערכת החינוך העל יסודי, ללמוד מודלים חדשניים בעולם, בארץ ובעיר חדרה. הסיור כלל ביקורים וסיורים מקצועיים בתוך בתי הספר המובילים בהולנד בדגש לחדשנות, יזמות, לימוד סדנאות של התלמידים ומערכת היחסים בין מורים לתלמידים. הולנד היא דוגמא איך אפשר לעשות חינוך איכותי ולשמור עליו לאורך שנים".
חן מסבירה כי "הסיור תוכנן כבר לפני למעלה מ-3 שנים אבל לצערנו הקורונה שיבשה את המסע, מתוך החשיבות שעיריית חדרה והעומד בראשה רואים את החינוך כספינת הדגל של העיר חדרה".
יעקב הכט, שאירגן את הצד המקצועי של הסיור בהולנד, מודה שעבורו היה זה ביקור מרגש במיוחד. "כבן העיר חדרה, שגדל וצמח במערכת החינוכית וכמי שייסד בית הספר הדמוקרטי הראשון בארץ, הוקסמתי מאיכות מנהלי העל יסודי שהיו במסע והחיבור הגדול של כולם יביא ביסוס של תהליך מערכת חינוך איכותית ומצוינת יותר בחדרה".
בסיכום שנערך עם מנהלי בתי הספר לאחר הסיור כולם הודו על מסע מרתק ועל ההשקעה הגדולה שהרשות השקיעה במנהלי החינוך בעיר מתוך הכרה ואמון במנהלים.