אלי אבוטבול "אעמוד בכל מה שהבטחתי לחינוך כפי שעשיתי בעבר!"
בכנס חינוך מול עשרות אנשים אשר מילאו את בית ויצו בזכרון יעקב, אמר אלי אבוטבול המועמד המוביל לראשות המועצה "החינוך אצלי במקום הראשון, הובלתי את זכרון יעקב להישגים מדהימים ואעשה זאת בגדול גם כשאבחר שוב לראשות המועצה".
את חזון החינוך שלו לשנים 2024-2030, פתח אלי במילים "מהו האומץ הנדרש להובלת מערכת החינוך ביישוב לעוד צעד אחד קדימה לעוד עליית כיתה, כך שמערכת החינוך שלנו תתאים לכמעט 100% מהילדים הצומחים כאן במגוון היפה של גני הילדים במושבה ולאלו שעדיין לא הגיחו לאוויר העולם… "
סרטון קצר שהוקרן תיאר לנוכחים את כל הישגי החינוך בתקופת כהונתו של אלי כראש מועצת זכרון יעקב בין השנים 2003-2016. בתקופה זו שגשג החינוך במושבה והפך למודל לרשויות במדינת ישראל. בין ההישגים הבולטים במהפך החינוכי בתקופת כהונתו, מענה חינוכי מלידה עד הגיוס לצבא, בניית 3 בתי ספר תיכוניים חדשים, הצמחת בתי הספר למודל חינוכי 8 יסודי ו- 4 תיכון, הקמת בית הספר הדמוקרטי "קשת". בתקופת כהונתו המושבה זכרון עמדה במקום השביעי בארץ בתחום החינוך מתוך 256 רשויות מקומיות וזכתה בפרס החינוך לשנת 2015.
עוד אמר אלי בכנס, "יש לי את האומץ, את החזון, את הלהט ואת ההבנה שחינוך ברמה גבוהה יביא עבור כולנו את הטוב שאנו שואפים אליו בכל תחומי החיים. חינוך מתבטא בהקניית ערכי יסוד בחיים, בכיבוד האחר והשונה, בתעסוקה בהשכלה הגבוהה בעתיד. בלהיות חייל ואזרח מצוין אשר תורם למדינה, בכיבוד אב ואם, בגמילות חסדים וחמלה ועוד…"
אלי מאמין כי חינוך טוב יביא עבור תושבי המושבה כולה את "הכי טוב". כמו גם הגשמה אישית של כל אחת ואחד מהתלמידים והתלמידות, הגשמה אשר מניעה את כולנו כבני אדם וגורמת להנאה ומשמעות בחיים.
"הוכחתי שיש לי את האומץ, עשיתי זאת ללא חת והובלתי למהפך חינוכי בשמו נבחרתי, גם אם זה כולל מאבק לא פשוט מול משרד החינוך וגופים נוספים, מה שראיתי לנגד עיניי זה אך ורק את טובת הילד, את הגשמת החלום הפרטי שלו ושל הוריו ולא להיות עוד מערכת חינוך שהיא דומה למערכות אחרות שהושרשו במדינה כולה."
התושבים הרבים שמילאו את האולם שאלו שאלות והביעו דאגה מנקודת מבטם בכל הנוגע לחינוך במושבה. אלי פרש את משנתו לעשור הבא בתחום החינוך במועצה, אשר מתייחס לכל שכבות הגיל במושבה.
בתחום הגיל הרך, אלי דיבר על אימוץ הרפורמה לגילאי 0-3 ולקיחת אחריות חינוכית על הגיל הרך. כיום חסרות 2-3 כיתות גן לגילאי הגיל הרך ואלי מבטיח לבנות מספר כיתות גן נוספות, אשר ייתנו מענה נדרש לכלל ילדי המושבה. להקים מערך מקצועי תומך הן לצוותים הפדגוגיים והן להורי הילדים.
אלי רואה בגיל הרך, גיל קריטי בשלבי התפתחות הילדים ומתחייב לתת להם את מירב הכלים החינוכיים והאחרים, על מנת להביא אותם להצלחות בהמשך חייהם.
אלי מאמין שיש לשלב את הפעוטונים הפרטיים לגילאי 0-3 כחלק מתוכנית הרפורמה הכוללת ולתת גם להם את הליווי והסיוע הנדרשים מהרשות המקומית. "ילדי המושבה יקרים לנו באותה מידה ללא קשר לגן בו בחרו להתחנך".
בהתאם לראיית העולם הזו התחייב אלי להקים את "בית הילד", אשר ישלב את כלל הגורמים הטיפוליים והמקצועיים: טיפת חלב, מישכ"ל והשירות הפסיכולוגי ויאפשר אבחון מוקדם של קשיים ואתגרים כבר בגיל הרך וניתן לילדים מענה הולם בזמן ובכך אומר אלי, "נמקסם את היכולות בעתיד החינוכי הצפוי להם".
לגילאי הגן, אלי מתכוון לפתוח בצורה מבוקרת את אזורי הרישום, במטרה למקסם את הסביבה החברתית הנכונה לילדים ולהקל על ההורים בהסעות הבוקר לגן. כמו בכל מערכות החינוך, אלי מתכוון לחזק ולתת מעטפת ליווי מקצועי לצוותי הגנים ובכך להעניק להם את הכלים והצלחה בעבודתם. כראש המועצה הנבחר, אלי מתכוון להקים גני ילדים נוספים (בעיקר במזרח המושבה) במטרה לקרב את מתחמי הגנים לסביבת המגורים של הילדים.
כפי שאמר בכנס להורים השולחים את ילדיהם ל"גני יער", אלי מתכוון להכיר בהם כחלק מגני הרשות, מתוך תפיסת עולם פלורליסטית הדוגלת בחשיפת כל ילדי המועצה לשיטות חינוך מגוונות וחדשניות ("כיתה נודדת" ועוד).
החזון לבתי הספר היסודיים, עוסק בתמיכה וליווי הצוותים החינוכיים. המועצה בראשותו תדאג לאפשר סביבת עבודה ולמידה מיטביים ומתן כלים אשר יסייעו למחנכים ולצוות המקצועי בהוראה ובחינוך. אלי מבקש לשמור על שיח חינוכי מאחד וסובלני כפי שהיה נהוג מאז ומתמיד במושבה זכרון יעקב מיום היוסדה.
"גם ביסודיים וגם בתיכונים נשמור על רוח חינוכית טובה בכיבוד האחר והשונה, חינוך לסובלנות, שוויון ודמוקרטיה. נאפשר ריבוי דעות ונעודד דיאלוג. לא ניתן להכניס תכנים פוגעניים בלתי ראויים אשר עלולים לפגוע ברגשותיהם של קהילות או זרמים שונים".
אלי מאמין שחשוב לשמור על עצמאות מרחב הפעולה של המנהלים בבתיה"ס ולא לאפשר התערבות חיצונית בתוכנית הלימודים. ובתוך כך, לעודד ולאפשר שיטות חינוך אלטרנטיביות אשר יתנו מענה לצורך בקרב תלמידים במושבה, מבלי לפגוע במערכות החינוך הקיימות.
אלי מתכוון לתמוך תקציבית ולשלב פעילות מוסדות אקדמאיים בתוך בתיה"ס לטובת פיתוח תכניות למידה מתקדמות להרחבת אופקים והצמחת התלמידים. להרחיב את מערך השילוב והתמיכה בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בתוך המסגרות הקיימות בבתיה"ס היסודיים ובכך למנוע את הוצאתם למסגרות חינוך מחוץ לישוב.
כבר בשנת 2024, אלי מתכוון לאשר ולקדם את התוכניות לבניית בית הספר הדמוקרטי, בשיתוף פעולה מלא עם נציגות ההורים והצוות המקצועי. אלי רואה בהקמת בית הספר במתחם ראוי ונגיש, משימה חשובה ובשורה גדולה למערכת החינוך במושבה.
בתי הספר התיכוניים ימשיכו לשמש מודל והשראה לתלמידי היסודי. בהיותם בית יוצר לבוגרות ובוגרים ערכיים ומוסריים, אלי מתכוון להוביל בקרב התלמידים עשייה ותרומה לקהילה ולסביבה. בכנס אמר אלי כי "המועצה בראשותי תסייע ותתמוך ביצירת תוכניות למידה חדשניות ופורצות דרך, אשר יכשירו את הבוגרים להצלחות בעידן החדש".
אלי ער לאתגרים שמביא הגידול באוכלוסייה ולמן מענה לאזורי רישום נוחים, תנועה נוחה בתוך המושבה, והקמת בתי"ס וגני ילדים שיתנו מענה לכלל הילדי המושבה. "נתמוך ונסייע בהרחבת היצע המגמות בבתיה"ס בתיכוניים ונשיב את מגמת הימאות האהובה והפופולארית. בתיה"ס "פלך" וישיבה תיכונית יאוחדו לתיכון אחד ויוקם בית ספר תיכון נוסף אשר ייתן מענה למצוקה הקשה בהיצע התיכונים במושבה".
אלי מבטיח שכראש מועצה, הדלת שלו תהיה תמיד פתוחה לדיאלוג עם הורים ואנשי חינוך במטרה לפתח ולהעצים את העשייה ואת הרצף החינוכי. ומסכם: "אין ספק שחינוך טוב הוא בסיס עליו מושתתים כל ערכי היסוד שלנו והוא המקום ליצירת חברה טובה וילדים מאושרים. אני מאחל לכל התלמידים שנת לימודים מהנה ומוצלחת".