הכירו: אלו הפנים החדשים בנבחרת המנהלים של חדרה
בשנת הלימודים הקרובה יצטרפו למערכת החינוך בעיר 9 מנהלות ומנהלים חדשים וזה הזמן להכיר אותם. ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: "מצטרפים לנבחרת איכותית של אנשי ונשות חינוך המובילים את בתי הספר להישגים משמעותיים"
בשנת הלימודים הקרובה יצטרפו למערכת החינוך בחדרה תשעה מנהלות ומנהלים חדשים – ארבעה לבתי הספר היסודיים ושניים בחינוך העל יסודי: אלעד לידור ינהל את בית ספר הגורן, ליטל גרבץ צבי תנהל את בית ספר קפלן, נועם פויכטונגר ינהל את בית ספר יבנה, אמתי פרי ינהל את בית ספר יסודי דמוקרטי ברנדייס, ורד סיטבון תנהל את חטיבת ביניים תיכון יש"י, הרב אייל מורדוך ינהל ישיבת בני עקיבא חדרה, ליאור בכר ינהל את בית הספר הדמוקרטי בברנדייס, ניצן בינר תנהל את יחידת קידום נוער העירונית וסיון יפין-מלכה תנהל את בית ספר פאר צור.
ראש העיר בפועל, ניר בן חיים: "מערכת החינוך בחדרה מתחדשת במנהלות ובמנהלים נהדרים, המצטרפים לנבחרת איכותית של אנשי ונשות חינוך שמובילים את בתי הספר וילדי העיר להישגים משמעותיים והצלחות. אני מצדיע להם".
מנהל אגף החינוך, שלומי דהן: "מערכת החינוך בחדרה יכולה להתגאות באנשי ונשות החינוך שמנהיגים ומובילים אותה להיות איכותית ומצוינת, ומאפשרים לכל תלמידי העיר להרגיש שייכים ומשמעותיים."
מנהל המחוז, ד"ר סער הראל מברך את המנהלים החדשים במחוז חיפה ומאחל להם הצלחה רבה בשליחות החינוכית שלקחו על עצמם בניהול מוסדות החינוך: "בהצלחה לכם, ולכל באי בית הספר שיכנסו בשעריכם, אתם מנהיגים עם יכולות ניהול גבוהות וניסיון רב בהובלה פדגוגית וחדשנות. הנהלת המחוז, הפיקוח והמינהל עומדים לרשותכם לכל דבר ועניין ונסייע לכם בהצלחתכם".
להלן היכרות קצרה עם הנבחרים
- אלעד לידור, מנהל בית ספר הגורן
נשוי ואב לשניים מחיפה, בעל תואר ראשון ושני לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת חיפה, בוגר תכנית חותם להוראה ובוגר תכנית "לשם- עתודה ניהולית". בשנים האחרונות שימש כרכז השכבה הבוגרת ומחנך בביה"ס יסודי בעיר חיפה. ״אני מאמין בקידום שוויון הזדמנויות לכל ילד.ה ורלוונטיות של מערכת החינוך לקהילה. אני גאה ונרגש להצטרף למשפחת הגורן ולעשייה הברוכה בבית הספר״ מסר לידור.
- ליטל גרבץ צבי, מנהלת בית ספר קפלן
נשואה ואם לשלושה מבנימינה, בעלת תואר ראשון במשפטים וממשל מאוניברסיטת רייכמן, תעודת הוראה – הסבת אקדמיים ממכללת לוינסקי לחינוך, תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ממכללת מל"א ובוגרת מכון אבני ראשה – המסלול להכשרת מנהלים. את דרכה החינוכית התחילה בבית הספר "הגורן" ושימשה בתפקידים ריכוזיים רבים במערכת, לרבות ריכוז פדגוגי וחברה בצוות ניהול. גרבץ צבי אמרה: ״תפיסתי החינוכית מושתתת על התבוננות בפרט, תוך מתן מענה לצרכיו הייחודיים, לצד פיתוח מצוינות ערכית, חברתית ואקדמית, באופן שיאפשר לכל באי בית הספר למצות את יכולותיהם וכישוריהם וישפיע על מידת תרומתם לחברה בעתיד״.
- נועם פויכטונגר, מנהל בית ספר יבנה
נשוי ואב לארבעה, בוגר תואר ראשון בחינוך ותואר שני בניהול מערכות חינוך. סיים השנה תפקיד כעוזר ראש מינהל החמ"ד במשרד החינוך. ביצע מגוון תפקידים לאורך דרכו החינוכית – רכז חינוך חברתי, רכז ביטחון ומורה לתנ"ך ותושב"ע. שימש כמנהל מחלקת נוער בישוב אבני חפץ. פויכטונגר מסר כי: "תפקדנו החינוכי הוא לייצר את החממה שתאפשר לכל ילד לצמוח עד השמים ולפרוח בצבעים הייחודיים לו. אין לי ספק שעם צוות חם, אוהב ומקצועי בבית הספר יבנה תהיה לנו בעז"ה דרך מצמיחה ומלאת עשייה חינוכית משמעותית."
- אמתי פרי, בית ספר יסודי דמוקרטי ברנדייס
נשוי ואב לשלושה מכפר הרא"ה, בוגר התכנית להכשרת מנהלים של אבני ראשה, תואר שני בניהול סכסוכים באוניברסיטת אליס-סולמון בברלין ותואר ראשון בספרות באוניברסיטה העברית בירושלים. בשבע השנים האחרונות עסק בהוראה ובחינוך ושימש סגן מנהל בבית הספר הדמוקרטי בחדרה. פרי חוזר לנהל את בית הספר לאחר שנת שליחות כמורה ליהדות בגימנסיה על שם הרב ליכטיגפלד בפרנקפורט על נהר מיין. לפני תחילת עבודתו בהוראה עבד בתחום הרווחה בפיתוח שירותי דיור, תעסוקה ופנאי לאנשים על הרצף התקשורתי באזור ירושלים. פרי אמרה "בית הספר הדמוקרטי ברנדייס מהווה מודל עולמי ללמידה ומקור גאווה לעיר מזה 35 שנה. אני רואה בניהול שליחות ציבורית ונכנס לתפקיד ביראת קודש של אדם המבקש לעצמו את הזכות לקחת חלק צנוע במסורת ארוכת שנים של עשייה חינוכית דמוקרטית והומניסטית".
- ליאור בכר, מנהל ביה"ס דמוקרטי ברנדיס
בזוגיות ואב לארבעה, בוגר תואר ראשון ושני במדעי המדינה באונ' בר-אילן, תכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" בסמינר הקיבוצים. שירת 15 שנים בצה"ל בתפקידים שונים ועוסק בחינוך משנת 2009 כמורה לאזרחות, רכז, מחנך בחטיבה העליונה ומנהל בי"ס יסודי "ניצני רעות". ניהל בשנתיים האחרונות את בי"ס היסודי הדמוקרטי, וכעת ינהל את התיכון. ליאור מציין כי מתרגש להמשיך את העשייה המשמעותית בבית הספר, לקחת חלק במפעל המרשים של בית הספר תוך דאגה לעתיד הדור הבא. "בית הספר מייצג גישה חינוכית ייחודית בכבוד שהוא רוכש לתלמידים, בחופש הבחירה, בחונכות האישית ולמידה מתוך עניין" מסר בכר.
- ורד סיטבון, מנהלת חטיבת ביניים תיכון יש״י
נשואה ואם לשניים, גרה בחדרה, בעלת תואר שני מערכות חינוך. בעשור האחרון עבדה כמחנכת ומורה למדעים וביצעה מגוון תפקידים בחטיבת הביניים בינם רכזת מצוינות ואקדמיה. סיטבון מאמינה שבכוחה של יצירת סביבה נעימה, שיתופית ואנושית, לעודד את צמיחתו של כל מורה ותלמיד
- הרב אייל מורדוך מנהל ישיבת בני עקיבא חדרה
נשוי ואב לשמונה, בוגר בית המדרש במכון מאיר ורב מחתן בארגון רבני צהר. בעל תואר ראשון ותעודת הוראה במכללת בית וגן, ותואר שני במדעי המדינה (ביטחון) בבר אילן. שימש כרכז מגמה, מנהל שכבה ומגוון תפקידי הוראה והובלה ביב״ע לפיד במודיעין ולאחר כן ראש ישיבה ביבנה. הרב מורדוך בחזונו החינוכי: "ישבת בני עקיבא חדרה תהווה בית חינוך לתלמידים הרוצים להתפתח ולהצטיין מבחינה תורנית לימודית וחברתית ותעניק מענה לכלל התלמידים, בדגש על תחושת השייכות ופיתוח מצוינת אישית. הישיבה תשים דגש על הקניית ערכים ומיומנויות שיהיו בסיס להתפתחות מיטבית של כל תלמיד כבוגר מוביל בחברה הישראלית ותעודד פיתוח מקצועי של כלל הצוות ותקדם שיתופי פעולה עם הקהילה והעיר.
- ניצן בינר, מנהלת יחידת קידום נוער העירונית
אם לילד בן 10, בעלת תואר ראשון בחינוך B.ed, בוגרת קורס מנהלים מאוניברסיטת חיפה. עסקה בחינוך במסגרות שונות, ובשנים האחרונות שימשה כקב"סית לילדים ונוער שנפלטו ממסגרות חינוך. לקראת כניסתה לתפקיד מנהלת יחידת קידום נוער בעיריית חדרה אמרה בינר: "החזון החינוכי שלי מושתת על אמונה שבכל ילד טמון פוטנציאל שניתן למימוש אם נעניק לו סביבה מכילה ותומכת שתהווה עבורו מקום המאפשר לו להרגיש שווה בין שווים. זאת תוך יצירת אווירה מכבדת, שיח פתוח וליווי אישי לבני הנוער, לצד רכישת השכלה המהווה קרקע פורייה לצמיחה אישית וחברתית".
- סיון יפין מלכה, מנהלת בית ספר "פאר צור"
סיון יפין נשואה ואמא לשתי בנות. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד, ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך. במהלך 11 השנים האחרונות חינכה והייתה חברה בצוות ניהול בבית ספר "און" בתל אביב, לתלמידים עם שיתוק מוחין ונכויות מורכבות. סיון אומרת: "האני מאמין שלי הוא "חנוך לנער על פי דרכו" (משלי כ"ב, פסוק ו)- לכל תלמיד מגיע חינוך איכותי, מקצועי, הוגן ושווה, המותאם לצרכיו ויכולותיו".