שדרוג כביש 90 לאילת יצא לדרך
לאחר מאבק ממושך החלו השבוע עבודות לשדרוג כביש 90. בשלב ראשון יבוצע שדרוג מלא של קטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת כל הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים.
עבודות אלה יימשכו כשנתיים. בנוסף יבוצעו עבודות אחזקה לשיפורים בטיחותיים מנחל שיטה ועד לצומת הערבה כולל סלילת נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, התקנת מעקות בטיחות, צביעת הכביש ותאורת דרך חדשנית. עבודת אלה יימשכו כשנה.
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי ברך על תחילת העבודות ואמר: "רק שדרוג מלא והרחבת הכביש עם שני נתיבים, שני מסלולים וגדר הפרדה, יביא קץ לתאונות הקשות בכביש הערבה ויבטיח את בטיחותם של תושבי אילת והבאים בשערה".
על רקע ריבוי התאונות הקטלניות בכביש והעומסים שנוצרו בו מאז סגירת שדה דב, שב ודרש ראש העירייה לאורך כל הדרך לפעול במיידי לשדרוג כביש 90 לכל אורכו וללא הפסקה. למאבק זה הצטרפה לאחרונה גם מחאת התושבים שכללה שיירת מחאה וגם סגירה של הכביש. בזכות כך בחודש מאי האחרון, אישרו שרי האוצר והתחבורה דאז, תקציב בסך 300 מיליון ₪ להמשך שדרוג הכביש.
בשלב ראשון בקטע של 20 ק"מ מצומת קטורה צפונה ומיד לאחריהם יימשך השדרוג לכל אורכו כחלק מתכנית שנתית. בנוסף הקצה משרד התחבורה תקציב נוסף בסך 110 מיליון ₪ לשיפור הסדרי הבטיחות עד לצומת הערבה ובכללם נתיבי עקיפה, גדר הפרדה, תאורה ועוד. כבר אז אמר ראש העירייה, שהסדרי התנועה הללו, חשובים ככל שיהיו, לא מספיקים כדי למנוע תאונות קשות, שלצערנו גבו חיים.
"רק שדרוג מלא והרחבת הכביש עם שני נתיבים, שני מסלולים וגדר הפרדה, יביא קץ לתאונות הקשות בכביש הערבה" אמר ראש העירייה וציין, כי מנכ"ל חברת נתיבי ישראל המבצעת את העבודות רואה עין בעין את שיפור דרכי הגישה לאילת וממנה וכי הם פועלים במשותף בכל הנוגע לכביש הערבה ולרכבת וגם בכבישי העיר דוגמת הכביש העוקף המערבי בואכה הנמל וכביש 90 בחלק הדרומי בואכה מעבר הגבול טאבה.
העבודות שהחלו השבוע בביצוע חברת נתיבי ישראל הינן המשך לעבודות שבוצעו עד לצומת קטורה, באורך של כ – 60 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו. החלטה זו על שדרוג כביש הערבה לכל אורכו לצד אישור המשך תכנון הרכבת, ינגישו את העיר אילת בצורה בטוחה לתושבי העיר ולכל אזרחי מדינת ישראל.